Vi söker en Social Media Manager
Denna position är inte längre tillgänglig.
Se lediga tjänster här >
Är du en haj på sociala medier och vill du vara med och vidareutveckla kommunikationen på en snabbväxande webshop? På Homedec.dk söker vi en skarp person inom SoMe till vårt kontor i Tørring. Vi är ett litet företag i snabb utveckling och vi söker därför en kollega för att ta hand om marknadsföringen på sociala medier, samt utarbetandet av nytt innehåll.
Om jobbet
Som SoMe Manager kommer du att ha stort ansvar för vår kommunikation på sociala medier som Facebook, Instagram, Pinterest och Youtube. Dessutom ska innehåll förberedas för blogg och nyhetsbrev. Du kommer att ansvara för att förbereda och optimera innehåll, samt ta fram strategier med fokus på engagemang, trafik och konverteringar. Utöver själva arbetet med SoMe kommer även kundkontakt att ingå i jobbet då det förväntas att eventuella kundförfrågningar besvaras.
Dina arbetsuppgifter kommer bl.a Bestå av:
- att bygga närvaro på sociala medier genom engagerande innehåll
- att sköta den dagliga driften på Facebook, Instagram, Pinterest och Youtube
- att utveckla och skapa digitalt innehåll för webbplats och SoMe-kanaler
- för att förbereda innehåll för bloggar och nyhetsbrev
- löpande kommunikation med kunder via sociala medier
- upprättande av innehållsplan i samarbete med SoMe ansvarig
- att öka Homedecs medvetenhet och positionering genom digitala kampanjer och onlineaktiviteter
- att analysera data från tidigare kampanjer och sedan kunna agera på detta
Din profil
Det är avgörande att du har gedigen erfarenhet av att skapa engagerande innehåll på sociala medier och vi ser helst att det inte bara är teori utan att du kan presentera ett eller flera fall där du tidigare har bidragit till att öka engagemanget och kunskapen rejält.
Dina färdigheter måste vara breda, eftersom dina uppgifter kräver mycket mångsidiga färdigheter, såsom textskrivning, grafisk design, fotografering och videoredigering. Du ska vara kompetent och kreativ i skrivandet men samtidigt ha ett gott öga för det visuella då båda områdena spelar en betydande roll för att lyckas med vår marknadsföring via sociala medier.
Utöver de professionella aspekterna ska du vara bra på att bli ett "känt" ansikte utåt för företaget och stå framför kameran, då en stor del av jobbet kommer att vara att marknadsföra Homedec.dk via videoinnehåll.
Som person är du engagerad, har ett stort driv och en hög yrkesnivå och du strävar ständigt efter att förbättra kvaliteten på ditt arbete. Du är en stark kommunikatör och du är utåtriktad, självgående och innovativ.
Om Homedec.dk
HOMEDEC.DK är en liten designwebbshop som säljer brukskonst, wallstickers och affischer. Vi brinner för vacker och inspirerande design och älskar att leverera en bra service till våra kunder. Vi är ett litet företag baserat i Tørring i en mysig kontorsmiljö. Vi är ett relativt nytt företag med explosiv tillväxt och som nyanställd kommer du att ingå i ett ungt och dynamiskt team, där du får stort inflytande på de dagliga arbetsuppgifterna.
Vi erbjuder
- En informell och rolig vardag
- Ambitiösa och engagerade kollegor
- En inspirerande miljö med fokus på din professionella och personliga utveckling
- Möjlighet att ta ansvar för egna uppgifter
När du ansöker
- Skicka in en video på dig själv där du berättar vem du är, varför du är intresserad av tjänsten och varför vi ska anställa dig.
- Bifoga gärna eventuellt relevant grafiskt material som du är stolt över och har gjort.
Kontakt
Om jobbet låter som något för dig, skicka gärna en motiverad ansökan och CV via e-post till rebecca@homedec.dk med ämnet "SoMe". Eventuella frågor kan också ställas genom att kontakta Rebecca Line Larsen på mail eller på tel 50451245 .