Handelsvillkoren uppdaterades senast den 16.04.2024
Handelsvillkor
I allmänhet
Homedec.dk ApS
CVR-nummer: 40340106
Industrieväg 1
7120 Vejle Östra
Tel: +45 81 20 00 58 (alla vardagar kl. 9-11)
Mail: kundeservice@homedec.dk
Betalningsvillkor
- Alla priser inkluderar moms
- På Homedec accepterar vi VISA-Dankort, VISA, Mastercard, MobilePay, Anyday och EAN-faktura som betalningsform.
- Beloppet dras först från ditt kort när varan skickas
- Vi tar inte ut kortavgifter.
- När du väljer att betala med Anyday dras första betalningen när varan skickas. Du betalar då ut din månadsersättning sista arbetsdagen från kommande månad och tre månader framåt. Inga avgifter eller räntor tas ut för ditt köp om du betalar i tid. Om du returnerar ditt köp upphör avtalet med Anyday automatiskt.
Leveransvillkor
Leveranstid
- OBS: Dagen du lägger beställningen räknas som dag 0 vid beräkning av leveransdagar.
- Leveranstid och lagerstatus anges på alla våra produkter.
- Vi siktar på en leveranstid på 1-3 arbetsdagar för alla lagervaror.
- Om du köper flera produkter tillsammans kommer leveranstiden att bero på produkten med längst leveranstid.
Om du vill dela upp beställningen måste en fraktavgift på 39 DKK betalas. - Vi kan ofta tillhandahålla hantering samma dag, så om du har en brådskande beställning kan du kontakta oss och fråga om vi har möjlighet att få med dig ditt paket.
Specialdesigner
- Ångerrätt ges inte här för specialtillverkade varor.
- Specialdesignade wallstickers tar ofta en extra dag att producera då de manuellt sätts upp efter din design.
- Specialdesignade affischer som dopplaketter/födelseplaketter och fotoaffischer tar längre tid, du måste räkna med 1 dags uppsättning, sedan måste vissa designs godkännas av dig som kund innan affischen skickas till tryck.
- Hedersskyltar levereras vanligtvis inom 3-5 arbetsdagar. Det är dock möjligt att köpa expresshantering för extra snabb leverans på 1-2 arbetsdagar.
Mer leveransinformation
- Vi skickar våra paket med GLS - om inget annat anges till mottagaren.
- GLS hämtar paket hos oss på 14
- Leveransavgiften är fast 39 DKK, alla beställningar över 500 DKK levereras fraktfritt till paketbutiker.
- Om ditt paket skickas till en privat- eller företagsadress är leveranskostnaderna 59 DKK
- Alla leveranser skickas till din valda GLS paketbutik, privatadress eller till din företagsadress.
- Om du inte hämtar ut ditt paket från paketbutiken inom 7 dagar skickar GLS ditt paket automatiskt tillbaka till oss. Kontakta oss om du vill skicka om ditt paket. Detta kostar 50 DKK i nya fraktavgifter. Om du inte vill att ditt paket skickas tillbaka krediteras du enligt returvillkoren. Det är ditt eget ansvar att kontakta oss om detta.
Samling i Vejle
- Du kan också välja att hämta ut ditt paket kostnadsfritt på vår adress: Industrivej 1, 7120 Vejle Øst
- Paketet placeras utanför vår dörr i vårt främre område. Här erbjuds artig självbetjäning.
- Paket kan i allmänhet hämtas ut mellan 7.30 och 15.55, men under semesterperioder kan andra villkor gälla.
- Du kommer att bli kontaktad när ditt paket är klart för avhämtning, och få ett e-postmeddelande med instruktioner.
- Om du har valt "Insamling i Vejle" av misstag, vänligen kontakta oss om detta. Vi kommer då överens om leverans.
Klagorätt
När du handlar hos Homedec beviljas du 2 års reklamationsrätt enligt köplagen, omfattande tillverknings- och materialfel som upptäcks vid normal användning av produkten. Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen.
Reklamationsrätten omfattar inte fel, skador eller slitage, direkt eller indirekt orsakade av felaktig användning, dåligt underhåll, våld eller otillåtna ingrepp.
Klagomål om fel och defekter som bör upptäckas vid sedvanlig undersökning av produkten ska anmälas till Homedec.dk inom rimlig tid. Om du klagar inom två månader efter att du upptäckt felet kommer klagomålet alltid att komma i rätt tid
Du måste alltid ha ingått ett avtal med Homedec om förestående reklamation innan varan skickas tillbaka.
Om reklamationen är berättigad får du en returetikett från Homedec.
Varan ska alltid skickas tillbaka i korrekt förpackning, till adressen:
Homedec.dk
Industrieväg 1
7120 Vejle Östra
tel. 81 20 00 58
Vi tar bara emot paket som skickas direkt till adressen.
Är varan trasig under frakten?
Är kartongen trasig, finns det GLS-tejp på kartongen eller liknande och är varan som tas emot trasig? Kontakta oss omedelbart om detta så att vi även kan täcka våra kostnader på GLS.
Ej uthämtade varor
Vi skickar alla våra paket med GLS. Du kommer att meddelas av GLS när ditt paket är klart i din valda paketbutik, där det kommer att finnas i 7 kalenderdagar. Om du inte hämtar ut paket i tid skickas de tillbaka till Homedec.
Om du önskar få paketet skickat på nytt är det ditt ansvar att kontakta Homedec angående detta. Det kostar en hanteringsavgift på 50 DKK som täcker både returfrakt och omfrakt.
Byte av en vara
Om du har köpt fel vara, behandla köpet som ett returfodral, varefter du kan lägga beställningen på önskad vara. Vi behandlar ditt ärende på lika villkor med andra returärenden.
Ångerrätt
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos Homedec.
Det finns 14 dagars ångerrätt på alla vanliga varor, räknat från den dag de tas emot. Har du beställt flera olika varor i en beställning, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du får den sista varan.
Tidsfristen innebär att du har 14 dagar på dig från mottagandet att meddela oss att du vill ångra ditt köp.
Du kan använda vårt ÅTERBANGSFORMULÄR här.
Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss.
Hävning av del av köpet
Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts i en beställning. Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna.
Ingen ångerrätt
Dessa avtal kan inte sägas upp:
- Leverans av varor som har tillverkats enligt dina specifikationer eller har fått en distinkt personlig prägel, inklusive wallstickers och affischer.
- Leverans av digitalt innehåll, såsom tryck-själv-produkter som inte levereras fysiskt, om du tidigare samtyckt till att utförandet påbörjas och att din ångerrätt därmed är förlorad,
Hur man returnerar en vara
- Om du ångrar ditt köp kan du skapa ett returfodral hos oss. Det kostar 39 DKK för returfrakt.
- När du har skapat ett returärende skickar vi automatiskt en returetikett till dig.
- Denna returetikett behöver bara skrivas ut och fästas på paketet, sedan levereras paketet till närmaste GLS paketbutik.
- Om du väljer att skicka paketet själv, kom ihåg dokumentationen på försändelsen och ev signatur från avsändningsorten runt försändelsen.
När du packar varan
- Det är viktigt att varor packas noggrant i kartongen så att det inte finns någon risk att de går sönder under transporten.
- Vänligen returnera allt förpackning intakt för att säkerställa full återbetalning. Om originalförpackningen saknas kan detta leda till att varans värde minskar.
- Om varan har tappat i värde och det beror på att du har använt den på annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt, kan du bara få tillbaka en del av köpeskillingen.
- Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde och i vissa fall kan det innebära att vi inte kan behandla din retur.
- Var särskilt uppmärksam på ömtåliga produkter som t.ex. affischer eller glas/keramik. Detta är viktigt för att du ska kunna få tillbaka dina pengar, då vi inte kan sälja vidare en skrynklig affisch eller en vas som gått sönder i tusen bitar.
Återbetalning av köpesumman
- Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka.
- Om varan är försämrad drar vi av det belopp du är ansvarig för.
- Vi återbetalar beloppet för dina returnerade varor, senast 14 dagar från den dag då vi mottagit ditt meddelande om att du vill häva avtalet.
- Vi returnerar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet.
- Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte skickar oss dokumentation om att du har returnerat den.
Priser och rabatterade varor
Vi förbehåller oss rätten att justera priserna på våra varor.
Om du upplever ett prisfall på en produkt som du har köpt är det endast möjligt att få tillbaka mellanskillnaden inom 14 dagar efter ditt köp.
Integritetspolicy
Din säkerhet är viktig för oss, hos oss kan du handla tryggt, vi använder en säker och erkänd webshopplattform. Nedan kan du läsa mer om den information som samlas in under ditt besök på Homedec.dk och vad vi gör för att säkerställa att din information är säker hos oss. Vi sparar endast information i de fall det är absolut nödvändigt och skyddet av detta är mycket viktigt för oss. Klicka här om du vill veta mer.
Personuppgiftspolicy
När du lägger en beställning på webbshoppen kommer ett antal uppgifter att samlas in för att kunna genomföra och leverera beställningen. Bland dessa uppgifter finns till exempel ditt namn, adress, telefonnummer, e-post och eventuell kreditkortsinformation. All denna information samlas in under SSL-skydd (Secure Socket Layer), vilket säkrar din data. Informationen kommer inte att användas annat än för att slutföra beställningen och kommer endast att lagras så länge det är nödvändigt för att vi ska kunna göra det.
Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varorna till dig.
Personuppgifterna registreras hos Homedec Aps och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.
Vi samarbetar även med en rad andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar endast information för vår räkning och får inte använda den för sina egna syften.
Vi samarbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan ge din information tillräckligt skydd.
Den personuppgiftsansvarige på Homedec.dk är Homedec.dk Aps.
Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig.
Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du ber om det. Det kan t.ex. vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det syfte för vilket vi skulle använda dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: kundeservice@homedec.dk.
Om du anmäler dig till vårt nyhetsbrev kommer din e-post att registreras, men du kommer att kunna avregistrera dig när som helst, varefter din e-postadress raderas permanent.
Småkakor
Homedec.dk använder cookies på webbshoppen så att webshopen kan fungera med alla dess funktioner. Dessa cookies innehåller ingen personligt känslig information utan används uteslutande för att systemet ska komma ihåg vad du har lagt i varukorgen tills du har handlat klart.
Den sparade informationen används även för att optimera din och andra kunders upplevelse hos oss. I samarbete med Google Analytics förs statistik över dina handlingar i butiken. Ingen personkänslig information lämnas vidare eller lagras i detta sammanhang.
Säkerhet
Din säkerhet är viktig för oss. Därför kan du i adressfältet, bredvid vår domän Homedec.dk, se ett litet hänglås. Det innebär att vi använder SSL som säkerställer att all information som namn, adress och Dankortsuppgifter är säkra i våra system.
Kontakta oss
Om du har frågor om vår personuppgiftspolicy eller cookies är du välkommen att skriva till kundeservice@homedec.dk
Godkännande
När du anger dina uppgifter på Homedec.dk accepterar du även denna beskrivning av dataskydd.
Tillgång till klagomål
Om du som konsument vill klaga på ditt köp måste du kontakta Homedec. Om vi inte kan hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:
Centrum för klagomålslösning
Namnhuset
Tullbod 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens onlineklagomålsportal här - http://ec.europa.eu/odr